Finančná akadémia

09.01.2017

Vzdelávací cyklus Finančná akadémia je určený pre študentov maturitných ročníkov a jeho cieľom je viesť mladých ľudí k väčšej finančnej zodpovednosti. Štvrtý ročník úspešných prednášok dokazuje, že mladí ľudia majú záujem dozvedieť sa, ako správne pracovať s peniazmi. Zaujímavou cestou dostávajú návod, ako robiť správne finančné rozhodnutia ešte skôr, ako dostanú do rúk svoju prvú výplatu.

Finančná akadémia je interaktívna forma vzdelávania, umožňujúca študentom otestovať si svoje finančné rozhodnutia na konkrétnych modelových situáciách.
 
Lekcie Finančnej akadémie mapujú sektory finančného trhu a prinášajú študentom odborné základy vychádzajúce z Národného štandardu finančnej gramotnosti, ako aj praktické a užitočné informácie. Odbornými garantmi a školiteľmi lekcií sú odborníci na financie zo spoločnosti PARTNERS GROUP SK.
 
Finančná akadémia má šesť lekcií, pričom je možné absolvovať celý cyklus, ako i vybrané lekcie jednotlivo – podľa preferencií a časových možností školy. Rozsah každej lekcie je dve vyučovacie hodiny. Vzdelávací cyklus je školám poskytnutý zdarma.
 

1. lekcia: Bohatí alebo chudobní

Úvod do finančnej gramotnosti a úvod do investovania.

Ukážka na stiahnutie v pdf.

2. lekcia: Dobrý alebo zlý hospodár

Osobný a rodinný rozpočet, finančné plánovanie, sporenie.

Ukážka na stiahnutie v pdf.

3. lekcia: Vlastné bývanie

Financovanie bývania, typy úverových produktov, stavebné sporenie.

Ukážka na stiahnutie v pdf.

4. lekcia: Život v istote

Základ problematiky poistenia, životné poistenie, neživotné poistenie, rizikové poistenie.

Ukážka na stiahnutie v pdf.

5. lekcia: S istotou do rizika

Finančný trh, investovanie.

Ukážka na stiahnutie v pdf.

6. lekcia: Pre lepšiu budúcnosť

Dôchodky, dôchodkový systém na Slovensku a záverečné zhrnutie vzdelávacieho cyklu formou finančného kvízu.

Ukážka na stiahnutie v pdf.

 

Ak máte záujem zapojiť sa do vzdelávacieho cyklu Finančná akadémia na vašej strednej škole, kontaktujte nás na tejto adrese: info@nadaciapartners.sk.